Sosire
Plecare
2 nopți
2 Adulți · 0 Copii 2 nopți

2 nopți

2 nopți

Septemvri – linia îngustă a ecartamentului Dobrinishte

Dacă chiar doriți să experimentați o aventură incredibilă, vă oferim să faceți o plimbare cu linia îngustă îngustă Septemvri-Dobrinishte. Vă garantăm că la sfârșitul călătoriei veți fi eliberați de problemele dvs. veți fi reîncărcați cu emoții bune și veți coborî din tren cu zâmbet și fericit.

Un ecartament îngust cu traseul Septembrie - Dobrinishte

Sa mergem…

Stația inițială – Istoria liniei de ecartament îngust

În timpul primului război mondial, guvernul bulgar a realizat două lucruri: primul este că multe dintre teritoriile țării sunt dificil de accesat și detașat de lume, ceea ce le face o „mușcătură” ușoară pentru apetitul străin. Cel de-al doilea lucru este că armata bulgară are nevoie urgentă de material din lemn și singura modalitate de ao obține este din pădurile din Munții Rodopi .

Așa sa născut ideea, și anume construirea unei căi ferate care să conecteze munții Rodopi aproape detasați în acea perioadă cu Câmpia Tracului Superior, Muntele Pirin și Muntele Rila.

În 1916, a fost pregătit planul de construcție a șoselei înguste și în 1920 a 19- a Adunare Națională a adoptat o lege privind construcția unei căi ferate înguste pe traseul Saranbey (Septemvri) – Ladzhene (Velingrad), Yakoruda , Razlog, Nevrokop (Gotse Delchev).

Sapat pe traseu a inceput in 1920, dar din cauza iernii viitoare a fost amanata pentru anul viitor. Din 1921 până în 1926 muncitorii serviciului de muncă au reușit și au săpat în cheile Chepinului, iar traseul a ajuns la Ladzhene. Lucrarea a fost foarte dificilă pentru că muncitorii trebuiau să forțeze muntele aproape fără echipament.

Cu toate acestea, au reușit să o facă și, în august 1926, la ora 11.00, de la Snarabey, prima linie îngustă de gabarit a părăsit stația. Trenul a călătorit pe drum, urmat de 2-3 vagoane, sa oprit la mai multe stații și sa oprit pe drum și a ajuns la stația Ladzhene timp de 3 ore și 22 de minute.

În anul următor a fost deschisă secțiunea Ladzhene – Chepino banya , iar în 1928 au fost puse pistele feroviare ale secției Varvara – Pazardzhik.

Odată ce traseul a ajuns la Pazardzhik, guvernul a adoptat o lege potrivit căreia numele drumului îngust de rodiu a fost schimbat în Tătara Pazardzhik – Nevrokop cu o filială Varvara – Saranbey.Această schimbare a numelui liniei de ecartament îngust a fost impusă deoarece ideea era ca Pazardzhik să devină prima și ultima oprire a trenului.

Lucrările au continuat timp de încă 9 ani, iar secția următoare și cea mai dificilă a rutei a fost comandată – de la Chepino banya până la Yakoruda.

În 1939, secția pentru stația Belitca a fost gata, iar țarul Boris al III-lea a venit pentru deschiderea sa și chiar a condus trenul de-a lungul traseului.

Patru ani mai târziu, secția Belitca – Razlog – Bansko a fost terminată, iar pe 09.12.1945 a fost deschisă secțiunea de șase kilometri de la Bansko până la Dobrinishte. După anul 1945 lucrările de construcție pe calea ferată s-au oprit și nu au ajuns la Gotse Dlechev.

Deși drumul a rămas neterminat în conformitate cu planurile inițiale, linia îngustă îngustă Septemvri – Dobrinishte încă își îndeplinește funcția inițială până în prezent, și anume de a asigura legătura de transport din și spre regiunile Munților Rodopi, care sunt greu accesibile.

Sema verde de lumină – Aventura poate începe

Dacă vă place povestea despre crearea liniei de ecartament îngust, vă va plăcea chiar și mai mult călătoria însăși. Deoarece sunteți pe cale să călătoriți pe un traseu de 124,7 km, așezat confortabil într-un tren care rulează cu o viteză medie de … 25 km / h pe piste cu distanța de 760 mm.

Pentru a ajunge de la Dobrinishte la Septemvri cu linia îngustă de ecartament, veți avea nevoie de aproximativ 5 ore, timp în care veți putea să vă bucurați de priveliștile uimitoare.

Cu trenul vei trece printr-un număr de tuneluri, vei intra în păduri dense, vei urca mai sus pe munte, vei schimba direcția de câteva ori, vei merge în jos, vei trece sub și peste poduri, te vei opri la stații mici, romantice și aproape veți uita că restul lumii există.

Obiective de-a lungul drumului liniei înguste înguste Septemvri-Dobrinishte

În cazul în care călătoria dvs. începe de la Dobrinishte, veți trece încet și maiestuos prin Bansko și Razlog, apoi veți continua prin incredibil de frumoasa vale Razlog. Aici se intalnesc cei trei munti –Rodopi, Pirin si Rila si suntem siguri ca nu veti putea opri vizionarea prin ferestrele liniei inguste si veti fi uimiti de privelistile fascinante care vor fi dezvaluite inainte ochi.

Și în timp ce călătoriți calm și plăcut, ușor somnoros din cauza sunetului roților liniei înguste, veți ajunge la stația Gulyina banya și veți trece prin cel mai lung pod din traseu. Apoi linia îngustă va începe să urce prin cheiul râului Mesta pe drumul spre oraș Belitca .

Odată ce ajungeți la Belitca, aveți două opțiuni – să continuați cu trenul sau să coborâți și să faceți o plimbare de-a lungul Belitca și Parcul ursilor de dans.

Parcul ursilor de dans este situat la aproximativ 12 kilometri de Belitca și este unul dintre cele mai populare locuri turistice din țară. Rezervația a fost deschisă în anul 2000, cu scopul principal de a oferi un loc urșilor dansatori de culoare maro, unde se pot re-adapta.

Dacă vă decideți să continuați la stația finală dacă linia de cale îngustă Septemvri-Dobrinishte, trenul vă va duce cu viteză mică pe Yurukovo și Yakoruda și apoi va începe să urce pe munte pentru a vă duce într-unul dintre cele mai locuri frumoase pe traseu – stația Avramovo.

La o distanță de numai 9 kilometri, linia îngustă va trece prin 16 tuneluri cu o lungime totală de aproape 2500 de metri și va depăși o altitudine de 224 de metri. În această mică distanță linia de cale ferată își va schimba direcția de mai multe ori și va ajunge în orașul Avramovo – cea mai înaltă stație alpină din Balcani (1276,4 metri)

Odată ce ajungeți acolo, puteți sta pentru o vreme să vă bucurați de ea prin ferestrele liniei înguste sau puteți să vă duceți la gară și să faceți o plimbare și un picnic și să așteptați următorul tren să vă continue călătoria.

Un ecartament îngust lângă stația Avramovo

Stația Avramovo a fost construită într-un loc unde frontiera dintre Principatul Bulgariei și Imperiul Otoman a trecut de la 1878 la 1912. Gara a fost deschisă în 1937 și a fost destinată transportului pasagerilor pe ruta liniei înguste și la acea vreme era una dintre stațiile moderne din țară. Avea o sală de gardă, o sală de așteptare, un WC, o sursă de apă, o casă pentru angajații stației și un gardian.Până în 1983 stația era numită Avramovi kolibi.

Traseul turistic spre vârful Veliitsa pornește de la stație.

După ce vă bucurați de priveliștile uimitoare descoperite de la stația Avramovo, linia îngustă de ecartament vă va duce într-una dintre cele mai frumoase căi montane. Vei trece prin cel mai lung tunel pe traseu (315 de metri), apoi vei coborî aproximativ 10 kilometri până când ajungi la următoarea stație – Saint Petka.

Pe drum, linia îngustă va intra și va ieși din mai multe tuneluri, va străbate drumurile, va trece pe poduri și va trece treptat prin chei frumoase până când ajunge în Velingrad – capitala SPA a Bulgariei.

Aici trebuie să ieșiți din tren și să mergeți în jurul orașului. Dacă aveți timp și nu doriți să vă întoarceți, puteți sta într-unul din numeroasele hoteluri pe care le veți găsi în oraș și vă veți bucura de o seară plăcută în inima Munților Rodopi.

Dar dacă rămâneți în oraș nu este în planurile dvs., puteți continua până la destinația finală a călătoriei dvs. – stația Septemvri, sau puteți aștepta la Velingrad și puteți reveni pe traseul spre Bansko sau Dobrinishte.

Stiai asta…

●       Linia îngustă îngustă Septemvri – Dobrinishte este singura linie funcțională îngustă în țară.

●       Datorită terenului montan dificil prin care trece, se mai numește și ” linia îngustă alpină „.

●       * Denumirea „linia de ecartament îngust” provine de la distanța mică de 760 mm, în timp ce distanța dintre șinele trenurilor regulate este de 1435 mm.

●       Trenul se oprește la 12 stații și 13 stații de la stația Septembrie până la stația Dobrinishte . De asemenea, aveți opțiunea de a cere să coborâți în alt loc de-a lungul rutei, dar trebuie să informați colectorul de bilete despre dorința dvs.

●       În locurile unde linia îngustă se deplasează cu o viteză mai mică de 20 km / h, puteți ieși în siguranță la o anumită stație și alegeți un buchet de flori pentru fetița dvs. și întoarceți-vă trenul în timp ce vă deplasați.

●       Pentru a trece de la un vagon la altul, trebuie să mergeți în aer liber și să treceți pe punțile de lemn dintre vagoane.

●       Dacă călătoriți de-a lungul întregului traseu, veți trece prin 35 de tuneluri cu o lungime totală de aproape 2858 de kilometri.

●       Puteți să cumpărați un bilet pentru locomotiva cu aburi de atracție dacă doriți ca călătoria dvs. să fie și mai uimitoare. În sărbătorile mari, gara bulgară lansează locomotiva cu abur și, în ultimii ani, a devenit una dintre cele mai mari atracții turistice care atrage turiști din întreaga lume. Puteți solicita o excursie cu linia îngustă trasă de o locomotivă cu aburi pentru grupul dvs. de turisti, dar trebuie să faceți cererea în avans.

Unic pentru Bulgaria cu ecartament îngust

Locomotiva cu abur 609.76 a fost fabricată de fabricile poloneze Chrzanow, achiziționate și comandate de Bulgaria în 1949. În 2004, locomotiva a fost restaurată ca locomotivă de lucru și efectuează excursii turistice și de atracție.

●       În secțiunea dintre stația Sf. Petka și stația Avramovo, linia rutei se modifică de opt ori, așa că se numește „figură de opt” (datorită formei formate de traseu). După Avramovo sunt două descendente spirale ( deschise și închise ), numite „șase” (din nou datorită formelor formate de traseu)

Linia îngustă de ecartament este încă una dintre cele mai convenabile (și singure) căi de transport a oamenilor care trăiesc în satele montane îndepărtate de-a lungul traseului.